Programos

VILNIUS LAB

Choras „Vilnius“ pristato tris inovatyvius jaunųjų kompozitorių kūrinius, sukurtus projekto CHORO „VILNIUS“ JAUNŲJŲ KŪRĖJŲ LABORATORIJA metu. Kūrėjai buvo kviečiami eksperimentuoti kuriant garsyną, taikant multimedijinius, erdvinius sprendimus, ieškant naujų išraiškos formų, taip praturtinant ir papildant šiuolaikinės choro muzikos repertuarą naujais kūriniais.
Programos pagrindinis akcentas – šviesos sprendimai ir nuolat kintančios žiūrovų ir atlikėjų lokacijos.
VILNIUS LAB kompozitorių-rezidentų kūrinių premjerų pristatymas inicijuojamas įvairiose Lietuvos miestų erdvėse.
Renginį galima adaptuoti įvairioms koncertinėms erdvėms (kūriniai gali būti pristatomi teatrų scenose, kultūros centrų foje, muziejų bei kt.)

KŪRINIŲ PRISTATYMAS

Andrius Arutiunian – WE, THE CHORUS
Mišriam chorui, automatinio derinimo sistemai ir elektronikai
Atlikėjų išdėstymas pasirodymo metu – keturi salės kampai, žiūrovai – viduje
„We, The Chorus“ remiasi lietuvių kuratoriaus ir rašytojo Valentino Klimašausko tekstu tuo pačiu pavadinimu, kuriame aprašomas choras sudarytas iš visos žmonijos populiacijos, neužilgo išaugsiančios iki 13 milijardų žmonių. Tekste taip pat naudojama gatvės muzikanto Rajah Rajasingham daina, kurią šis muzikantas jau daugybę metų be perstojo atlieka kiekvieną dieną Miunsteryje, Vokietijoje. Nuolatinis šios dainos kartojimas padeda kurti mantros ar techno muzikos įspūdį gatvėje.
Kūrinyje naudojama automatinio derinimo (auto-tune) sistema, kuri perfiltruoja kiekvienos iš choro grupių balsus ir juos perderina pagal iš anksto nustatytą derminę sistemą.
Choro partija kūrinyje gretinama su elektronika, paremta sulėtintomis techno muzikos harmonijomis ir 10 kartų sulėtintu Rajah Rajasingham dainos įrašu.

Mantvydas Pranulis – NOT ALLOWED
Mišriam chorui ir elektronikai
Atlikėjų išdėstymas pasirodymo metu – du puslankiai, žiūrovai – aplink ir viduje.
Kūrinio idėja remiasi obsesinio kompulsinio sindromo simptomatika, tokio sutrikimo veikiamų smegenų veiklos principais ir neurozės, kaip žmogaus dvasios krizės tyrinėjimais psichoanalizėje, antropologijoje bei religijoje.
Šiose obsesijose atsispindi ir vienos didžiausių mūsų laikų stigmų – žmogaus panirimas į protą ir jo diktuojamas ribas. Mintys nuolatos brėžia ribas individualiai laisvei, bei žmogaus tikėjimui pačiu savimi. Šiuo kūriniu siekiama tiesiogiai atspindėti OKS sergančiojo smegenyse vykstančius procesus, jų garsines išraiškas ir garsinius procesus.
Kūrinio forma remiasi Karloso Kastanedos mintimi: kad kažką suprastum, turi viską taip sumaišyti, kad nieko nebesuprastum, tada ir pradėsi suprasti”
Kūrinyje svarbų vaidmenį atlieka šviesa. Didžioji dalis kūrinio atliekama tamsoje. Šviesos ir tamsos santykis tiesiogiai proporcingas kūrinyje skambančiam dronui.

Monika Zenkevičiūtė ir Giedrius Gurevičius – CIRCLE ENDING
Mišrių balsų dvigubam chorui, gyvai elektronikai ir šviesos instaliacijai
Atlikėjų išdėstymas pasirodymo metu – dvigubas ratas, žiūrovai – aplink
„Circle ending“ kūrinio idėja kilo viename interneto forumų skaitant žmonių rašomus eilėraščius laiko tema. Suvokiant laiką kaip vieną pagrindinių materijos egzistavimo formų, ši tema visada bus aktuali kalbant apie egzistenciją. Kūrinyje atrinkti eilėraščiai išskaidomi ir sukomponuojami į vieną ilgesnį, vientisą dramatinę liniją išlaikantį tekstą. Muzikoje siekiama vieningo skambesio choro balsus jungiant su skaitmeniniu garsu. Kūrinyje taip pat naudojama gyvoji elektronika, organiškų ir perdirbtų žmogaus balso įrašų sintezė, gretinama su laisvumo ir netradiciško skambesio nestokojančia choro partija.
Siekiant ypatingai stipraus ir organiško vientisumo pojūčio, šviesos instaliacija atliekama su muzika sinchronizuoto naratoriaus funkciją.

Atlikėjai:

Choras „Vilnius” (vyr. dirigentas Artūras Dambrauskas)

DIRIGENTAI – Artūras Dambrauskas, Giedrius Pavilionis, Milda Zapolskaitė

Programos trukmė: 45 min

Kaina: Derinama

Sutinku
Font Resize
Contrast