II Šv. Jokūbo festivalis

Apie festivalį

2012 m. rugsėjo 8 d. Šv. apaštalų Pilypo ir Jokūbo bažnyčioje startavo antrasis Šv. Jokūbo festivalis, vilniečius ir sostinės svečius pakvietęs į sakralios muzikos aura alsuosiančius susitikimus su profesionaliais Lietuvos ir užsienio šalių chorais. Taip pat praplėsta festivalio geografija: nuo šių metų Kauno Šv. Pranciškaus Ksavero (jėzuitų) bažnyčia tapo kasmet aplankoma Šv. Jokūbo festivalio koncertine erdve.

Slavų sakralinės muzikos skambesiais festivalio programą papuošė Maskvos A. Svešnikovo valstybinis akademinis rusų choras bei Ukrainos Ivano-Frankovsko kamerinis choras „Vaskresinnia“, koncertavę ne tik Šv. apaštalų Pilypo ir Jokūbo bažnyčioje Vilniuje, bet ir Kauno Šv. Pranciškaus Ksavero (jėzuitų) bažnyčioje.
Lietuvių choro muzikos kultūrą atstovavo trys pagrindiniai šalies kolektyvai – Kauno valstybinis choras (meno vadovas ir vyr. dirigentas P. Bingelis), Šiaulių valstybinis kamerinis choras „Polifonija“ (meno vadovas T. Ambrozaitis) ir choras „Vilnius“ (meno vadovas ir vyr. dirigentas P. Gylys).

Choras „Vilnius“ Šv. Jokūbo festivalio programą įrėmino stambios formos kūriniais. Festivalio atidarymo proga Šv. apaštalų Pilypo ir Jokūbo bažnyčioje skambėjo J. Haydno „Septyni paskutiniai Jėzaus Kristaus žodžiai“, o uždarymo koncertą kolektyvas vainikavo drauge su operos solistais S. Janušaite, I. Linaburgyte, A. Janutu, V. Bagdonu ir pianistais A. Juozauskaite ir D. Jozėnu, atlikdamas G. Rossini „Mažąsias iškilmingas mišias“.

Festivalio dalyviai

MASKVOS ALEKSANDRO SVEŠNIKOVO VALSTYBINIS AKADEMINIS RUSŲ CHORAS

1936 m. įkurtas Maskvos A. Svešnikovo valstybinis akademinis rusų choras Rusijoje ir pasaulyje garsėja itin aukštos choro kultūros tradicijomis. Itin svarų indėlį kolektyvo kūrybinėje biografijoje paliko pirmieji choro meno vadovai Nikolajus Danilinas (1937 – 1940) ir Aleksandras Svešnikovas (1936 – 1937 m., 1941 – 1980 m.). Šių ryškių asmenybių išskirtinės estetinės pozicijos ir atlikimo manieros lėmė tolesnių dešimtmečių choro veiklą, o vokalinė kultūra ir kūrinių atlikimo interpretacijos tapo savotišku rusų dainavimo etalonu.
Gausus pirmojo dešimtmečio repertuaras – rusų liaudies dainos, klasikiniai chorinės muzikos opusai bei išskirtinės tuometinio choro vadovo A. Svešnikovo rusų liaudies dainų aranžuotės leido kolektyvui sėkmingai pasirodyti pasaulio koncertų salėse bei pelnyti visuotinį muzikos kritikų, atlikėjų ir klausytojų pripažinimą.
1980 – 2007 m. chorui vadovavo ryškios ir išskirtinės rusų choro kultūros asmenybės: Igoris Agafonikovas, Vladimiras Mininas, Evgenijus Titiankas, Igoris Rajevskis, Borisas Tevlinas. Nuo šių metų vasaros chorui vadovauja Evgenijus Volkovas.
Maskvos A. Svešnikovo valstybinis akademinis rusų choras aktyviai koncertuoja Rusijoje ir užsienio šalyse, yra prestižinių tarptautinių konkursų laureatas, festivalių dalyvis, tarptautinių projektų organizatorius.

Choro vadovas Evgenijus Volkovas yra Maskvos P. Čaikovskio konservatorijos absolventas.
Nuo 2000 m. dėsto P. Čaikovskio konservatorijos chorinio dirigavimo katedroje, o nuo 2011 m. yra šiuolaikinio choro meno atlikimo katedros docentas.
2008 – 2010 m. E. Volkovas buvo kamerinio choro prie akademinio kamerinio orkestro „Musica Viva“ chormeisteriu, 2008 – 2011 m. – Maskvos A. Svešnikovo valstybinio akademinio rusų choro chormeisteriu. Šiais metais, mirus choro meno vadovui, žymiam rusų choro kultūros korifėjui B. Tevlinui, E. Volkovas buvo paskirtas kolektyvo meno vadovu.
2002 m. tapo I vietos laureatu ir specialaus prizo laimėtoju tarptautiniame choro muzikos festivalyje „Skamba Maskva“. 2006 m. Rusijos choro dirigentų konkurse, vykusiame Salavate ir Baškortostane , E. Volkovas tapo III premijos laureatu. Žymus Maskvos chorvedys yra straipsnių apie choro meno istoriją ir teoriją autorius.

IVANO-FRANKOVSKO KAMERINIS CHORAS „VOSKRESINNIA“

Kamerinis choras „Voskresinnia” iš Ukrainos Ivano-Frankovsko miesto buvo įkurtas 2009 m. prie  Šv. Kristaus Prisikėlimo soboro. Chore dainuoja jauni ir gabūs Ukrainos aukštųjų mokyklų studentai ir absolventai.
Vienas pagrindinių kolektyvo tikslų – populiarinti ukrainietišką sakralinę muziką bei pristatyti retai atliekamą ir mažai žinomą Ukrainos kompozitorių kūrybą. Choro repertuare – Mikola Dileckij, Maksym Berezovsky, Artemy Vedel, Mykola Leontovych, Kiril Stecenko bei kitų kompozitorių kūryba.
Ketvirtus metus skaičiuojantis kolektyvas ryškiausiais koncertiniais įvykiais vadina dalyvavimą sakralinės muzikos festivalyje „Nuo Kalėdų iki Velykų“, koncertą Lvovo dominikonų sobore, tarptautiniame festivalyje Drogobiče „Garbinkite Dievą iš dangaus“, bei koncertą, skirtą Dmitrijaus Bortnianskio 260-osioms gimimo metinėms. 2012 m. Balstogėje (Lenkija) vykusiame tarptautiniame sakralinės muzikos konkurse „Hainuvka“ choras tapo pirmosios vietos laureatais.
Ivano-Frankovsko kamerinio choro „Voskresinnia“ dirigentas – Lvovo nacionalinės muzikos akademijos absolventas Volodimir Rudnickij.

KAUNO VALSTYBINIS CHORAS

Kauno valstybinis choras – tai vienas didžiausių Lietuvos profesionaliųjų chorų, kuris buvo įkurtas 1969 m. Nuo pat pirmųjų repeticijų iki šių dienų choro meno vadovas ir vyriausiasis dirigentas – Petras Bingelis.
Darniai ir intensyviai plėtėsi choro kūrybinė biografija – nuo smulkių muzikos formų, liaudies dainų, lietuvių kompozitorių kūrinių, proginio repertuaro pereita iki stambios formos kūrinių – pirmojo W. A. Mozarto „Requiem“ atlikimo 1971 m. Vėliau galutinai įvaldytas stambių formų klasikinis repertuaras, čia surasta savoji niša, savas choro veidas.
Nuo 30 iki 74 choro dainininkų išaugusio choro biografijoje – pasaulio ir Lietuvos garsių menininkų pavardės – lordas Yehudi Menuhinas, Justus Franzas, Krzysztofas Pendereckis, Mstislavas Rostropovich`ius, Vladimiras Fedosejevas, Juozas Domarkas, Saulius Sondeckis, Jonas Aleksa, Gintaras Rinkevičius ir kiti.
Kauno valstybinis choras koncertavo su žymiais orkestrais: Rusijos valstybiniu, Rusijos televizijos ir radijo Didžiuoju, Maskvos ir Sankt Peterburgo filharmonijų, Argentinos, Lenkijos, Bordo, Paryžiaus, Lenkijos, Lietuvos simfoniniais ir kameriniais orkestrais.
Šiuo metu svarbiausią choro repertuaro dalį sudaro daugiau kaip 80 stambios formos kūrinių. Tarp jų – J. S. Bacho Mišios h–moll, L. van Beethoveno „Missa solemnis“ bei IX simfonija, G. F. Händelio oratorijos, G. Mahlerio II ir VIII simfonijos, C. Orffo trilogija „Carmina burana“, „Catulli carmina“ ir „Afroditės triumfas“, G. Verdi „Requiem“ bei opera „Likimo galia“, I. Stravinskio, A. Vivaldi, G. Rossini’o, A. Dvorako, F. Schuberto, G. Gershvino ir kitų autorių kūriniai. Choras noriai atlieka ir nacionalinius kūrinius: B. Kutavičiaus, J. Juzeliūno oratorijas, V. Bartulio „Requiem“, J. Naujalio, S. Šimkaus, B. Dvariono, V. Jakubėno, J. Kačinsko ir kitų kompozitorių dainas.

Choro meno vadovas ir vyriausiasis dirigentas Povilas Bingelis – Nacionalinės  kultūros ir meno premijos laureatas, 1995 m. apdovanotas Didžiojo Lietuvos kunigaikščio Gedimino IV laipsnio ordinu, 2003 m. – ordinu „Už nuopelnus Lietuvai“, o už nuopelnus Kauno miestui vienam žymiausių Lietuvos chorvedžių įteiktas I-ojo laipsnio Santakos garbės ženklas.
P. Bingelis yra Pažaislio muzikos festivalio įkūrėjas ir meno vadovas, ilgametis Dainų švenčių vyriausiasis dirigentas, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos profesorius.

ŠIAULIŲ VALSTYBINIS CHORAS „POLIFONIJA“

Tai vienas žinomiausių Lietuvos profesionalių chorų, 1974 m. įkurtas Danutės ir Sigito Vaičiulionių. 2006-2010 m. chorui „Polifonija“ vadovavo Gediminas Ramanauskas, o nuo 2011 m. meno vadovas yra Tomas Ambrozaitis.
Choro repertuaras ypač platus: nuo Renesanso ir Baroko iki šiuolaikinės muzikos, nuo chorinių miniatiūrų iki didelių formų kūrinių. Choras yra koncertavęs su Lietuvos valstybiniu simfoniniu orkestru, Šv. Kristoforo orkestru, Lietuvos kameriniu orkestru, o taip pat su žymiais Švedijos, Italijos, Baltarusijos, Ukrainos ir Rusijos orkestrais. „Polifonija“ mielai bendradarbiauja su kitais Šiaulių miesto kolektyvais, dalyvauja įvairiuose projektuose.
Choras „Polifonija“ – nuolatinis Lietuvos festivalių dalyvis. Koncertavo dvylikoje užsienio šalių, pelnė apdovanojimus tarptautiniuose festivaliuose Lenkijoje (1989 m.), Brazilijoje (1990 m.), Italijoje (1992, 1998, 1999 m.).
„Polifonijos“ iniciatyva kasmet rengiamas Šiaulių tarptautinis velykinis muzikos festivalis „Resurrexit“.

Choro vadovas Tomas Ambrozaitis 2007 m. baigė chorinio dirigavimo aspirantūros studijas Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, kur jam buvo suteiktas meno licenciato kvalifikacinis laipsnis.
T. Ambrozaitis choro dirigento patirtį kaupė vadovaudamas Kretingos rajono kultūros centro kameriniam ir Plungės Šv. Jono krikštytojo bažnyčios Sumos chorams, taip pat kaip chormeisteris dirbo Klaipėdos miesto kameriniame chore „Aukuras“, vadovavo Klaipėdos E. Balsio menų gimnazijos Styginių instrumentų orkestrui, Klaipėdos menų fakultetuose dėstė chorinį dirigavimą.
2008 m. dirigentas buvo įvertintas Kretingos rajono savivaldybės įsteigta kultūros premija, o 2009 m. – išrinktas Tūkstantmečio dainų šventės „Amžių sutartinė“ vyriausiuoju dirigentu.

Sutinku
Font Resize
Contrast